Bye Australia

18 augustus 2017 - Sydney, Australië

Whaaaa de tijd gaat veel en veel te snel. Ik heb gewoon niet eerder de tijd gehad om een blog online te zetten (of misschien ook wel, maar dan had ik gewoon geen schrijfzin). Maar hier is hij dan...9 weken later...4800 km verder...en de dag voordat mn zusjes alweer terug naar huis vliegen.

Laat ik beginnen bij mn aller laatste weken in Cunnamulla. Ik had een soort van bucket listje gemaakt met de dingen die ik nog graag wilde doen voordat ik daar weg ging en grotendeels heb ik dat waar kunnen maken. Allereerst ben ik een 47meter diepe opal mijn in geweest! Het was zo spannend maar zo cool. Opal is de nationale steen van Australie  en lijkt een beetje op kristal maar dan met allemaal kleurtjes. Google kan je hele mooie plaatjes laten zien van Opal. Je gelooft niet dat dat gewoon onder de grond gevonden kan worden. Het is zo ongelofelijk mooi! Vaak worden er sieraden van gemaakt die onbetaalbaar zijn. Ik kreeg een rondleiding onder de grond en mocht daarna ook zelf mee helpen zoeken. We hadden heel wat mooie dingen gevonden! Daarnaast heb ik voor het eerst een geweer gebruikt en ook dat was zoooo gaaf! Arme diertjes, maar voor mij een ervaring om nooit meer te vergeten. Ik ben Arnold dan ook echt heel dankbaar dat hij mij met alles wat ik wilde doen een go gaf. Na een afscheidsetentje/stapavondje was het de volgende dag toch echt tijd om gedag te zeggen. Ook al ben ik er 'maar' 4 maanden geweest het voelde ondertussen echt als thuis en familie dus een paar tranen bij het afscheid konden niet worden tegengehouden. Zelfs Arnold moest een traantje wegpikken en niemand zou mij meer gaan missen als hem zelf zei hij.

Na een lange busreis kwam ik aan in Brisbane met heeeel veel mensen en auto's, dus dat was wel weer even wennen. De vrijheid was wel weer heel erg fijn moet ik zeggen maar toch mis ik het af en toe nog wel. Dan denk ik: op dit moment zou ik best wel schapen willen laden ofzo haha. Maandag was het dan eindelijk zover, Chloe en Cartouche waren na een lange vlucht veilig geland in Australie. Na een korte nacht vlogen we de volgende ochtend door naar Cairns waar we de campervan ophaalde en de reis kon gaan beginnen. We hebben ontzettend geluk gehad met het weer de afgelopen weken. We hebben zelfs een winterse hittegolf meegemaakt. Ja..dat bestaat echt. 30 graden en vollop zon, dat redden we in Nederland met de zomer niet eens. We hebben koala's geknuffeld, met een barbie car rondgecruist, tientallen walvissen gespot, watervallen bekeken, gesurfd, over het strand gereden, in enorm helder water gezwommen, de didgeridoo bespeeld, een boomerang gegooid, kangaroos gevoed, de sunrise, moonrise en sunset bekeken en vooral enorm genoten. Morgen is het weer tijd voor hen om terug te gaan naar Nederland waar na ik 2 dagen later naar Nieuw Zeeland vlieg voor mn volgende avontuur. Ik begin met een weekje skien (kouuuud) in Queenstown en hoop daarna ergens te kunnen gaan werken zodat ik lekker wat geld kan sparen om vervolgens weer een aantal maanden rond te kunnen reizen. Ook al heb ik 4 maanden op de boerderij gewerkt, het geld lijkt altijd op wonderbaarlijke manier te verdwijnen. Ik heb maar een paar broeken, shirtjes, schoenen, tassen en jurkjes gekocht dus opzich....nee dat is niet waar :P. Ik heb het vooral uitgegeven aan tripjes, vliegtickets en tours dus ik krijg er veel moois voor terug waar ik het uiteindelijk ook allemaal voor doe! Ik ben heel benieuwd naar Nieuw Zeeland en heb er super veel zin in! Tot de volgende keer (hopelijk wat sneller..) en voor nu: bye Australia, hello New Zealand!

XOXO

1. Iris:
    18 augustus 2017
    Gaaaaf! Blijft leuk om jouw verhalen te lezen. Geniet van de tijd in New Zealand!
    Groetjes vanaf Schiphol ;)
  2. Andy Karsseboom:
    18 augustus 2017
    Meid, gelukkig hebben we de foto's nog :-)
    Vond het ontzettend mooi om jullie samen te zien genieten van de campertour langs de Oostkust. Zondag zullen wij alle foto's en filmpjes gaan bekijken.
    Geniet nog van de laatste dag met je zussen in Sydney!
  3. Ingeborg:
    Lieve, lieve meiden!!!
    Wat een geweldige ervaring en herinnering hebben jullie samen gemaakt. Dit vergeten jullie je hele leven niet meer :)
    Voor jou een nieuw land en nieuwe ontmoetingen in het verschiet. Geniet er van, wij genieten van jou reisverslagen.
    Hou van je!!! Dikke kus
  4. Marlinda:
    18 augustus 2017
    Super om je verhaal weer te lezen. Blijft enorm leuk. Fijn dat jullie zo hebben genoten. Heel veel plezier in NZ! Het is daar prachtig! Xxx
  5. Erna:
    18 augustus 2017
    Heeel leuk om weer van je te horen en bijzonder zo'n periode met je zussen. Ik wens je een hele goede tijd in Nieuw Zeeland ❄️ Veel liefs! Erna X
  6. Erna:
    Lieve Cheyen, heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag 🎀🎉🎀 liefs, Erna X
  7. Erna:
    Cheyen, Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag ! Lfs Erna X
  8. Hans Vermathen:
    13 september 2017
    Hoi Cheyen, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heb veel van je verhalen gemist helaas, maar hoop dat je een fantastische tijd in Nieuw Zeeland hebt! Lieve groetjes, Hans.