Lifetime memories

17 februari 2018

Daar zit ik weer. Dit keer op het vliegveld van Bali. Ik heb het al duizend keer gezegd maar jeetje de tijd gaat echt veel te snel voorbij. Ik heb een geweldige tijd gehad in Bali en dat door de eerste paar nachten te verblijven in het meest geweldige hostel ever. Ik kwam laat in de nacht aan waar ik ontzettend lief werd ontvangen door de staff en gelijk naar mn bed werd gebracht om te kunnen slapen. De volgende ochtend hoefde ik me geen zorgen te maken om het maken van een ontbijt want zij maakte heerlijke pannenkoeken voor de gasten. Al snel raakte ik aan de praat met de andere backpackers in het hostel en na dag 1 waren we een hechte groep. De 2 nachten werden verlengd naar 3 en toen naar 4. Een Amerikaans meisje had soort van dezelfde plannen en met haar heb ik uiteindelijk heel Bali gedaan. Na Kuta gingen we verder naar Canggu waar we vooral lekker van het zonnetje en het strand hebben genoten. Ik heb de eerste week een beetje moeten wennen aan het eten, de lucht, etc en was in Canggu niet helemaal lekker maar gelukkig bestaat de paracetamol en kon ik daarop prima de dag overleven. Na Canggu zijn we doorgegaan naar Ubud. De stad van de aapjes, rijstvelden, marktjes, tempels en watervallen. Marlinda, een oud collega, raadde mij aan met Wayan op pad te gaan. Een lokale tour guide die de mooiste niet toeristische plekjes rond Ubud liet zien. Het was een heel gave dag waarin ik veel van de cultuur heb geleerd en meegemaakt en veel lokale mensen heb leren kennen. Na het culturele Ubud was het tijd voor Gili T. Party eiland dat officieel tot Lombok behoort. Ondertussen waren er 2 Engelse meiden en 2 Zweedse jongens aan de groep toegevoegd en hebben we samen genoten van het auto vrije Gili T met de mooiste zonsondergangen, snorkel plekken, feestjes, fiets tochten en paard en wagen taxi's. Na Gili T zijn we doorgegaan naar Nusa Penida en Nusa Lembongan, twee andere eilanden die tot Bali behoren. Mocht je de foto's op Facebook hebben gezien..de mooiste kwamen van Nusa Penida. Met scooters zijn we beide eilanden gaan verkennen en kwamen we bij de meest prachtige plekken terecht. Toen was het tijd om terug te keren naar Bali mainland om Uluwatu te verkennen. Als je denkt aan Bali zie je de mooiste stranden met helder blauw water voor je. Nou die kan je dus vinden in Uluwatu. Uiteraard hebben we ook de bekende Uluwatu tempel bezocht en zijn we daarna met zn allen teruggekeerd naar het hostel in Kuta waar alles begon. Het Amerikaanse meisje was jarig die dag dus dat hebben we goed gevierd in de grootste discotheek van Kuta. En dat is hoe snel de 3 weken voorbij zijn gevlogen. Met een naar gevoel in mn buik en tranen over mn wangen moest ik dan echt de taxi in om mn vlucht naar de Filipijnen te halen. Het verbaast me elke keer weer hoe close je wordt met mensen die een maand geleden nog vreemden voor je waren. Mensen waarmee je de tijd van je leven hebt en lifetime memories maakt. Enorm dankbaar dat ik dit allemaal mee mag maken. Next stop: Filipijnen.

XOXO

1. Andy Karsseboom:
    17 februari 2018
    Bali it is! Lots of fun in the Phillipines. Looking forward to read your next adventure. Xxx
  2. Marlinda:
    17 februari 2018
    Heerlijk dat je zo geniet en wat leuk dat je met Wayan op stap bent geweest. Zo'n lieve man!
    Weer heel veel plezier met je nieuwe avontuur mop!! Xxx
  3. Erna:
    28 februari 2018