New Zealand adventures

12 januari 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia Ora! (welkom in NZ)
Daar zit ik dan. Na 5 maanden Nieuw Zeeland, op het vliegveld te wachten voor mn vlucht naar Australie. Ik moest even mn vorige blog teruglezen om te herinneren wat ik daarin had geschreven. Het was november, bijna tijd om op avontuur te gaan door Nieuw Zeeland. Kunnen we de tijd even stopzetten please? Ik kan niet geloven dat 5 maanden Nieuw Zeeland alweer voorbij zijn. De tijd vliegt niet, nee het raced. Vooral nu ik weet wanneer ik thuis kom. Want na 20 maanden reizen kom ik eind april toch echt naar huis. Uiteraard kijk ik uit naar het moment dat ik mijn familie en vrienden weer een dikke knuffel kan geven maar ik ben vooral ook wel nerveus. Ik ben waarschijnlijk enorm veranderd tijdens het reizen. Wat ga ik doen als ik thuis kom? Hoe overleef ik hetzelfde bed, dezelfde routine en zelfs dezelfde mensen elke dag weer. Hoe leg ik uit aan de mensen die nooit reizen hoe ontzettend gaaf deze ervaring was, maar dat het echt niet 'gewoon anderhalf jaar vakantie' was. Het is mn levenstijl geworden; elke dag een nieuw bed, vreemden die binnen een dag je beste vrienden zijn, nieuwe dingen ontdekken en vooral nieuwe dingen leren. Terugkomen is net zo lastig als afscheid nemen. 3 months left.
Nieuw Zeeland was geweldig. Ik heb zo ontzettend veel dingen gedaan in een korte periode. Na mn laatste werkdag ben ik samen met een collega richting het noorden van het Zuid eiland vertrokken. Via Christchurch en Nelson kwamen we aan in Abel Tasman National Park waar we zijn gaan kayaken en wandelen. Nog steeds een van de mooiste dingen die ik in Nieuw Zeeland heb gedaan. Vanuit daar ben ik op de bus gestapt en begon mijn Kiwi Experience avontuur. Kiwi experience is de busmaatschappij waarmee ik door Nieuw Zeeland trok. Het is een echte backpackers bus waarbij je als groep veel dingen samen doet en in dezelfde hostels slaapt (mits je dat wil). Uiteraard kon je lekker je eigen ding doen en ergens anders verblijven. Ook kon je meerdere nachten ergens blijven als je dat wilde. Maar persoonlijk vond ik het leuk om in dezelfde hostels te slapen als mijn vrienden die je op deze manier van reizen maakt binnen een minuut. Elke dag wordt je closer en closer en voordat je het weet sta je weer te janken bij de bushalte omdat je vrienden langer op bestemming blijven of zoals vandaag je terug vliegt naar Australie. De lastige moment tijdens het reizen. Als ik een top 5 moet maken van mijn activiteiten in Nieuw Zeeland is dat als volgt;
1. Tamaki Maori Village. De Maori people waren de eerste mensen in Nieuw Zeeland en worden tot op heden nog altijd geaccepteerd en gerespecteerd. Na deze ervaring kan ik oprecht zeggen dat het de meest aardige/lieve/gastvrije mensen zijn die ik ooit heb ontmoet. We hebben enorm veel geleerd over de cultuur, hebben Maori spelletjes gespeeld, hebben een Maori liedje leren zingen en hebben een typisch Maori dinner gehad genaamd Hungi. We sloten de dag af in the hot tubs onder het genot van een drankje.
2. Heli hike op de Franz Josef glacier. Alleen de helicopter vlucht was het al duizend keer waard. Wauw wat was dat gaaf. We werden afgezet op de glacier waar we een 3 uur durende hike deden. Wat kan de natuur toch mooi zijn.
3. Glowworm caves. Oh my....nog nooit heb ik zo iets bijzonders gezien. Met floating tubes gingen we de grotten in om glowwormen te bekijken. Dobberend in het water kijk je omhoog alsof je naar een onbeschrijflijk mooie sterrenhemel kijkt.
4.Abel Tasman National Park. Met ontzettend mooi weer, wilde zeehonden die om je heen zwemmen en een avontuurlijk 12km kayak tocht is dit een van mijn favorieten momenten in Nieuw Zeeland.
5. Canyon swing. De hoogste cliff jump in de wereld. YOLO.

Tijd voor Australie. Even terug om Melbourne te ontdekken, de Australian Open te bezoeken en mn Australische geld op te maken. Daarna is het tijd voor cheap as food, life and lots and lots of sun and fun. Wat ik na Bali ga doen weet ik nog niet precies, maar ik heb op het moment wel iets speciaals in mn hoofd. Mocht dat lukken en gebeuren horen jullie dat snel :)

p.s. foto's zijn te vinden op mijn facebook
p.p.s happy new year :D

XOXO

1. Andy Karsseboom:
    13 januari 2018
    Lieverd, ook wij hebben weer genoten van je verhalen, foto's en video's.
    Ook wíj kijken uit naar eind april wanneer we je weer kunnen knuffelen. We missen je heel erg maar wij willen je al deze ervaringen niet onthouden.
    Geniet er nog van de komende maanden! Maak er iets moois van!
  2. Marescha:
    13 januari 2018
    Hey liefste vriendin! Wat schrijf je t toch weer prachtig op en die foto’s zijn zo gaaf!!

❤️
  3. Mama:
    13 januari 2018
    Fijn dat je weer thuis komt! Oh, we hebben nog een aantal bedden in huis staan hoor dus je kan thuis ook wisselen hahaha. Lieverd ik ben begonnen met aftellen, love you xxx
  4. Chloe:
    13 januari 2018
    hahaha mama! Inderdaad Cheyen er zijn genoeg bedden vrij waar je kan rouleren (wij hebben hier in Leeuwarden ook nog een kamer voor je haha)
    Geniet weer van je tijd in Australië, en jemig wat ben ik jaloers dat je naar de Australian Open gaat!
  5. Duikmaatje:
    20 januari 2018
    mooie verslagen en ...het blijft spannend wat je nu nog gaat doen. ik ben benieuwd. veel mooie ontmoetingen nog.
  6. Erna:
    23 januari 2018
    Wat ongelofelijk inderdaad dat de vijf maanden NZ alweer voorbij zijn en wat een prachtige avonturen weer. Ik wens je veel plezier bij deze laatste vast ook bijzondere laatste maanden van je reis. Veel liefs, Erna