Australiaaaa!

31 augustus 2016 - Sydney, Australië

Daar ben ik dan, in Australie!! De eerste week is echt voorbij gevlogen. Ondertussen zit ik alweer in een nieuw hostel met mn reismaatje. Het is nu bijna 1 uur in de middag en we zijn net wakker. Heerlijk uitgeslapen, dat hadden we echt nodig!

Na een enorm lange en vermoeiende vliegreis zijn we onderweg naar het hostel nog even gestopt om DE groepsfoto voor het opera house te maken. Daar sta je dan, kijkend naar het opera house en de harbour bridge...ben ik echt in Australie? Het besef is er nog niet helemaal. Aangekomen in het hostel kregen we eerst een infosessie en een informatiepakket met een ovkaart, simkaartje en wat andere belangrijke dingen die we nodig hadden. De kamerindeling werd gemaakt en de rest van de middag waren we vrij om bij te komen en te kletsen over de plannen. Die waren er eigenlijk niet..geen plan is het beste plan zeggen ze allemaal. Na al het vliegtuigvoedsel waren we toe aan lekker eten. We zijn gaan bbq'en en hebben voor het eerst kangaroo vlees geproefd. Heerlijk! Je kan het vergelijken met biefstuk. Daarna zijn we naar de gezamenlijke ruimte gegaan waar een tafeltennistafel en voetbaltafel stonden. Uiteraard werd er rond de tafel gespeeld.

De volgende dag was het regel dag. We hadden vroeg ontbijt om 7 uur en zijn vervolgens met de bus naar Sydney gegaan om de belangrijke zaken te regelen. Allereerst gingen we naar de grootste bank van Australie om de bankpas op te halen en te activeren. Vervolgens zijn we naar een foodmarktet gegaan om wat lekkers te halen (sushi :D) wat we in een parkje verderop konden opeten. Verder hebben we die dag medicare en tax file number geregeld dat je nodig hebt als je hier wilt gaan werken. Ja, ook hier moet je 32% aan belasting betalen...maar dat kan je na je reis gelukkig allemaal weer terugvragen. Die avond hadden mn reismaatje en ik pasta gemaakt voor de groep en gingen we lekker eten en drankjes doen. En nog meer drankjes. En nog meer drankjes. Het was in ieder geval een gezellige avond.

Het was een zware ochtend daarna. We moesten al om 6 uur ontbijten, want we gingen naar de blue mountains. Wauw, wat was dat mooi! We zijn naar verschillende uitkijk plekken geweest, en het was alsof je naar een schilderij zat te kijken, zo onwerkelijk. Het besef dat ik in Australie was, was er op dat moment trouwens nog steeds niet. Na de blue mountains zijn we naar een dierenpark geweest waar we konden knuffelen met koala beertjes. Naja knuffelen...ze waren alleen maar aan het slapen dus echt vasthouden mocht niet. En dan denk je dat ze lekker zacht zijn, maar nee dat waren ze ook niet. En ze stonken. Er liepen ook kangaroos rond, die waren wel lekker zacht en het waren net fotomodelletjes. Ze poseerden graag met je mee voor een leuke selfie. Onderweg naar het hostel hadden we met zn allen pizza's besteld die we in de gezamelijke ruimte hebben opgegeten. We zijn daarna op stap geweest in Manly in de shark bar, wederom een gezellige avond. We gingen al vroeg heen, want om 3uur sluiten de clubs. Met nog een klein groepje van 6 mensen werden we dan ook om tien voor drie de deur uit gezet.

Toen was het alweer zondag...die dag hadden we een Sydney tour gedaan. We zijn met de ferry naar de overkant gegaan waar we het opera house van dichtbij gingen bekijken. Vol verwachting kwamen we daar aan en kregen we de vraag; en wat vinden jullie ervan? Nou eigenlijk vond ik hem van dichtbij best wel een beetje lelijk maar kon je dat zomaar zeggen? Gelukkig was ik niet de enige en vinden de meeste mensen dat ding echt heel lelijk van dichtbij. Het is gemaakt van soort badkamer tegels die door de zon nogal verkleurd waren. Na het opera house zijn we even in het park gaan chillen en lunchen. Dat was wel even fijn op zo'n brakdag. Vervolgens zijn we naar een markt gegaan, hebben we een stukje gelopen op de harbour bridge en zijn we weer met de ferry naar Darling Harbour gegaan om daar lekker hamburgers te eten. Daar hoorde ik dat er ergens een leuk reggea feestje was waar Talisa (mn reismaatje) en ik wel heen wilde gaan. Maar..we zouden de volgende dag gaan surfen en moesten ook dan weer vroeg ons bed uit. Dus zijn we verstandig in het hostel een wijntje gaan doen en zijn we op tijd ons bed in gegaan.

Maandag was het surfdag. Zo ontzettend leuk, maar enorm moeilijk. Ik heb nog steeds spierpijn...om de golven te kunnen pakken moest je hard peddelen maar ja zoveel kracht had ik niet. Toch heb ik een paar keer op mn surfplank kunnen staan door een extra zetje van de surfmeesters. Ik heb echt een leuke dag gehad.

Toen was de week met Australian Backpackers afgelopen. Ik heb nog een extra nachtje in het hostel bijgeboekt zodat ik dinsdag rustig mn spullen kon pakken. Na het uitchecken zijn we met de bus richting central station gegaan wat meer in de binnenstad van Sydney ligt. Ik zit nu met Talisa in een hostel en we hebben een kamer voor onszelf, heel fijn! Hier zitten we nog tot vrijdag.

Vrijdag gaan we een surfkamp doen in Byron Bay. We reizen naar boven per trein en zullen op het kamp 7 dagen verblijven waar we elke dag surflessen zullen krijgen en savonds een drankje bij het kampvuur zullen doen. Ik ben erg benieuwd en heb er heel veel zin zin. Vervolgens gaan we rond Byron Bay werk zoeken voor een maand. Begin oktober willen we dan naar Darwin vliegen om daar een auto te kopen en verder te rijden naar Alice Springs door de outback. Het regenseizoen in het noorden begint in november, dus we hebben een maand om door de outback te reizen. Vanuit Alice Springs is dan het plan om door te rijden naar Cairns en de oostkust af te rijden weer terug richting Sydney voor oud en nieuw. Wat we daarna gaan doen zien we dan wel.

Vanavond hebben we een feestje in de Side Bar van het Wake up Hostel in Sydney. HET bekende backpackers hostel wat 5 minuutjes lopen is vanaf ons hostel. Er schijnt een bekende dj te komen. Straks nog even de stad in om een leuk jurkje te scoren. Ja..die backpackers mentaliteit zit er nog niet echt in bij mij, maar dat zal vanzelf wel komen toch? :D Nou dit was het wel voor nu. De foto's volgen nog trouwens, ik moet ze eerst even op mn tablet weten te krijgen.

Tot de volgende keeer!

xoxo

1. Pascale Hartwich:
    31 augustus 2016
    Klinkt allemaal onwijs gaaf!! Ik ben benieuwd naar je volgende stukje. Succes met surfen en de spierpijn
    Liefs Pascale en de vd rest vd family xxx
  2. Rob Geels:
    31 augustus 2016
    Wat een gaaf en stoer avontuur zijn jullie aangegaan!
    Heel veel plezier!!
    Enne....als jullie die auto hebben gekocht en nog even bijgespijkerd moeten worden in het verkeer daar, gewoon even bellen. Dan kom ik een uurtje langs.
    Toi-toi-toi!
  3. Cartouche:
    Heej kleine zus,
    Wat een super gave week heb je gehad. En er komen vast nog hele gave tegemoed! Straks lekker een weekje leren surfen en dan hard aan het werk heb ik gehoord. Snel weer Skype! Geniet er nog heel veel van en mis je
    Xxx
  4. Marescha:
    31 augustus 2016
    Wat klinkt het geweldig en je verteld t zo leuk, vol enthousiastme! Ik wil foto's zien!! deze week even Skype met de meiden? Ik mis je dikke kus ❤️
  5. Marlinda:
    31 augustus 2016
    Super leuk om te lezen meis! En wat fijn dat je zo geniet en een reismaatje hebt! Is belangrijk :-)
    Heel veel plezier en knijp af en toe even in je arm...je bent echt in Australie!!!!!!!!
    Have fun! Xxx
  6. Irene:
    Hi lieve Cheyenne,
    Leuk om lezen dat je het zo naar je zin hebt. Wat klinkt het allemaal geweldig!
    Stiekem best een tikje jaloers.... Geniet van alles wat je nog gaat zien, doen en ervaren.
    Kan niet wachten tot je volgende (overigens erg goed geschreven!) verhaal.
    Liefs Irene
  7. Erna:
    3 september 2016
    Dat klinkt echt geweldig allemaal. Zo ben je nog in ons kleine kikkerlandje en nu......... Fijn dat we kunnen meegenieten en heel stoer en gaaf dat je dit doet.
    Heel veel plezier bij de volgende stappen, liefs Erna
  8. Erna:
    13 september 2016
    Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, die bij jou alweer net voorbij is geloof ik. Kus, Erna