Byron Bay

16 september 2016 - Byron Bay, Australië

Daar ben ik weer na twee weken..geloof of het niet maar ik had echt elke dag een verhaaltje bijgehouden wat ik wilde posten op mijn blog. Ik heb geen wifi hier in het hostel dus ben speciaal naar de bieb gegaan om het online te zetten. Zet ik de wifi aan, is alles weg :(. Vanaf 2 setpember, blaaaadjes vol, weg. Je begrijpt vast wel dat ik dat niet allemaal nog een keer ga typen. Ik ben alle details ook vergeten, dus dan zou het een saai verhaaltje worden. Ach ja..niks aan te doen.
Wat heb ik gedaan de afgelopen weken...nou gesurfd. Voor degene die me op Facebook hebben, hebben de prachtige foto's al langs zien komen. Wat was ik goed he :D:D. Het was zo ontzettend gaaf om te doen!! Vooral als het lukt is het leuk. De laatste twee dagen van het surfkamp waren we in Byron Bay waar we nu nog steeds zitten. Hier waren de golven zo veel moeilijker dan in Spot X, het kamp waar we eerst zaten. Dit maakte het minder leuk omdat het lastig was om op je board te komen. Spot X was het surfkamp waar we startte. In het begin was dat zo wennen. We kwamen uit Sydney, een drukke stad waar we elke avond gingen stappen. We kwamen aan op het kamp in the middle of nowhere met bereik alsof we in the jungle zaten. Niks dus. Lekker rustig ook wel. Als je wifi wilde hebben, kon dat, maar dan mocht je 10 dollar neerleggen voor 15 minuten. Bedankt, maar nee. Alles draaide daar om het surfen. Iedereen die hier verbleef, deed dan ook aan surfen. Er werd voor je gekookt, afgewassen en je kon zelf zoveel chillen als je wilde. Perfect life. In de ochtend hadden we twee uur lessen, vervolgens ging je lunchen om daarna nog 2 uur op je board te dobberen. Daarna een warme douche, avondeten en bij het kampvuur chillen en dat was hoe onze week er op Spot x uitzag. We hebben een paar dagen moeten wennen, maar toen we weggingen waren we stiekem toch wel een beetje verdrietig. Het was zo'n ontzettend leuke week geweest waarin iedereen op het kamp een soort van familie was geworden. Dit zullen we nog wel vaker mee gaan maken. Het is tenslotte een kwestie van komen en gaan hier. Dinsdag 6 september werden we op de bus gezet richting Byron Bay. We hadden zoveel zin om weer te surfen. Waar we bij Spot x zo'n beetje op het strand sliepen, moesten we nu met een busje richten het strand voor het surfen. Toen de golven ook niet zo fijn waren was de zin snel weg. We besloten de laatste dag niet te gaan surfen en verder te gaan naar een ander hostel. We zaten namelijk in een of ander hippie hostel ietsje buiten de stad. Enorm leuk om mee te maken, maar niet echt mijn type mensen. We zijn naar Aquarius gegaan waar we goede verhalen over gehoord hadden. S'avonds krijgen we zelfs gratis eten! Weer niet koken en afwassen dus, heerlijk! Byron Bay is echt een ontzettend leuk stadje. Het is klein, dus alles is te belopen. Iedereen is mega aardig en lekker lay back. Rustig aan, no worry en be happy. Daar kan ik wel aan wennen hoor. Wat hebben we verder gedaan. Nou niet zo heel veel dus. Beetje shoppen, stappen, gratis drankjes halen, naar het strand en slapen. Klinkt goed toch? We moeten nog naar het lighthouse gaan. Dat schijnt heel mooi te zijn. Het is het meest oosterlijke punt van het Australische vaste land en je kan er wilde dolfijnen en walvissen spotten. Maar door het luie leventje hier stellen we het elke keer uit. Het is namelijk een uur lopen berg op berg af...we zullen het binnenkort even in gaan plannen. We hebben vandaag ons verblijf verlengt tot zondag. We hadden in eerste instantie voor een week geboekt, maar vliegen 20 september naar Darwin vanuit Brisbane, hier twee uurtjes vandaan. Onze bus gaat zondag, dus kunnen we hier nog een paar dagen extra blijven. Dat heb ik nu trouwens ook nog niet verteld denk ik...zoals jullie in mn vorige verhaal hadden kunnen lezen wilden we hier gaan werken. Dit is helaas niet gelukt. Overal waar ze mensen zochten, wilden ze dat we minimaal 4-6 maanden bleven. Dat willen we absoluut niet, want dat vinden we zonde van onze tijd. Iedereen zei wel; lieg gewoon..zeg dat je 6 maanden blijft maar zeg na 1 maand dat je plannen zijn gewijzigd en neem ontslag. Maar dat vonden we lastig, ik had er geen goed gevoel bij in ieder geval. We hebben daarom besloten een ticket naar Darwin te boeken en daar op het land te gaan werken. Daar kan je komen en gaan wanneer je wilt. We gaan geen bananen plukken, want daar zitten dus allemaal heeeeele grote spinnen en slangen. Gelukkig zijn we hier van te voren over op de hoogte gebracht door degenen die ons vandaag heeft geholpen met de bus tickets. Tours en tickets kan je eigenlijk overal wel halen hier. Het zijn een soort reisbureau's waar veel backpackers werken. Zij moeten je naar binnen proberen te lokken wat wel heel irritant is. Het lijkt Turkije wel. Bij elke winkel wordt er gevraagd waar je vandaan komt, wat je gaat doen, hoe lang je blijft blabla. En de hint doorlopen snappen ze hier ook niet. We hebben trouwens ook vandaag eindelijk een keer gewassen sinds twee weken. We liepen nog net niet 3 dagen in dezelfde ondergoed. We hebben wasmiddel bij de Aldi gekocht (ja ook hier is een aldi!!), en nu ruiken onze kleren heerlijk naar appel. Ze wassen hier met koud water, een half uur...maar wonder boven wonder is alles wel gewoon schoon. We zijn gisteren wezen stappen en hadden eerst een pre party bij een van die reisbureaus. Daar kon je prijzen winnen en guess what...ik heb 3 dagen en 2 nachten Noosa Everglade gewonnen, hoe leuk!! In combinatie met een oostkust pakket kreeg ik de prijs er gratis bij. Ik ben gelijk naar het reisbureau gegaan en heb daar ontzettend leuke tours geboekt. De oostkust is niet compleet als je de whitsundays en Fraser Island niet hebt bezocht. Ik heb hiervoor dan ook de tours geboekt. Je moet het maar even opzoeken in Google, zo ontzettend mooi!! Ik ga duiken, slapen op een boot, kamperen in het regenwoud, met een 4WD auto op het strand crossen, sandboarden en nog veel meer. Ik kan niet wachten tot dat het zover is! Wat ik bijna vergeet te schrijven..afgelopen dinsdag was mijn verjaardag :D:D ondanks dat ik me niet heel jarig voelde heb ik echt een onwijs leuke dag gehad. Toen ik wakker werd nam mn reismaatje me mee naar een cafetje waar we heerlijk ontbeten hadden. Daarnaast had ik ook nog mooie enkelbandjes van haar gekregen waar we al een tijdje naar opzoek waren. Ook van mn Franse kamergenootje had ik een armbandje gekregen, echt zo ontzettend lief! S'avonds zijn we lekker uiteten geweest en heb ik gezellig gebeld met papa en mama.

Haha nu ik dit zit te posten (ik zit in de bieb, daar is gratis wifi), gaat ineens de muziek keihard aan. Dit betekent dat ze over tien minuten gaan sluiten en is het 'ga weg muziekje'.

Ik heb jullie hulp trouwens ook ergens voor nodig. Ik ben van plan om een auto te kopen in Darwin. Hier in Australie geeft iedereen een naam aan zn auto, maar ik ben niet zo heel creatief zeg maar. Dus hierbij een uitdaging; wie de leukste naam verzint voor mijn cross auto zal ik een persoonlijk kaartje sturen vanuit Australie. Je kan hieronder je reactie achterlaten. Ik ben benieeeeuwd en tot de volgende keer :D.
xoxo

1. Teus:
    16 september 2016
    Wat ontzettend leuk om je belevenissen in Australië te volgen. Mooi avontuur. Fijn om te lezen dat je er enorm van geniet. De naam voor je auto?
    Triple C Of HA Triple C
  2. Cartouche:
    16 september 2016
    Heej zusje!

Wat ben je lekker aan het genieten zeg! Ben wel een beetje jaloers, hopen dat ik snel een paar weekjes met je mee kan doen :-D En wat een mazzel heb je weer dat je zo'n leuke cursus hebt gewonnen scheelt je weer wat moneys!
    Gelukkig heb je zo'n creatief zusje die wel een mooie naam voor je kan verzinnen, want wat vind je van Travel c ipv Triple c
    En dan heb je natuurlijk mama die ook wat leuks heeft bedacht, maar dan moet het volgens haar wel een roze auto worden: Little princess
    Als we nog ergens op kunnen komen sturen we dat wel even naar je.
    Geniet er lekker van en spreek je snel (k)
    Love you!

Xxx
  3. Erna:
    18 september 2016
    Hoi Cheyen, wat heerlijk om mee te kunnen genieten, wat een ervaringen heb je weer opgedaan, liefs uit Haarlem, ook van Danique en de mannen, X
  4. Pascale Hartwich:
    25 september 2016
    Heey lieve Cheyen, wat een onwijs leuk verhaal heb je weer geschreven! Echt leuk om het vanuit hier een beetje mee te beleven.
    Nog heel veel plezier en helaas ben ik ook niet creatief. Maar die naam zal er wel komen.
    Liefs de hartwichjes xxx