Back in Holland..

6 januari 2017 - Hoorn, Nederland

Allemaal nog de beste wensen! Hopelijk hebben jullie een fijne jaarwisseling gehad. Ik wel in ieder geval. Na de nachtbus van Byron Bay naar Sydney was ik helemaal kapot op oudjaarsdag. Aangekomen in Sydney heb ik me tas gedumpt in het appartement waar we verbleven en ben ik naar het YHA hostel in Collaroy gegaan waar het allemaal begon. Dat was mijn eerste hostel in Australie met Australian Backpackers. Mijn ouders hadden me een prachtige ketting van Pandora opgestuurd als kerstcadeautje. Zo ontzettend lief. Vervolgens werd er drank en boodschappen ingeslagen, keerden we terug naar het appartement om een lekkere frisse douche te nemen en konden de drankspelletjes beginnen. Om 6 uur gingen Talies en ik de stad in om wat drankjes te doen in een bar met Ax, een vriend van thuis. Daarna hebben we met de hele groep bij de metro gemeet om een mooie plek te gaan zoeken voor het vuurwerk. Het was een ervaring dat ik nooit meer vergeet. Weer iets om van mijn lijstje af te strepen: oud en nieuw bij de harbour bridge in Sydney. De dagen erna ben ik de stad een beetje gaan verkennen en hebben Talies en ik uiteraard nog een drankje in onze stamkroeg gedaan: Side bar. Hier waren we de eerste week elke avond te vinden. Toen was het 5 januari. Talisa vertrok naar Indonesie. 4 maanden vol leuke herinneringen, waarin we vriendinnen voor het leven zijn geworden. Ik had deze 4,5 maand met niemand anders willen rondreizen. Het was dan ook keihard huilen op het vliegveld. Eenmaal terug in mn hostel kon ook ik mijn backpack in gaan pakken. Ik zou namelijk de volgende dag op het vliegtuig stappen naar huis..een paar weken geleden heb ik namelijk te horen gekregen dat mijn moeder heel ziek is. Het ergste bericht wat je kan krijgen als je aan de andere kant van de wereld zit. Het reizen werd plots een stuk minder leuk en echt genieten kon ik ook niet meer. Ik heb daarom besloten om een paar maanden naar huis te gaan, voor mijn moeder en voor mezelf. Eind maart ga ik hopelijk weer terug naar Australie om mijn reis af te maken.

Afgelopen zaterdag ochtend landde ik in Amsterdam. Het eerste wat ik dacht was: jeeeetje wat is het hier koud zeg. Ik liep het vliegtuig uit en het was net alsof ik de koeling bij de bottleshop inliep. Brr, die warmte ga ik wel missen hoor. Mijn zus was de enige die wist dat ik thuiskwam en zij heeft me opgehaald op het vliegveld. Dat was wel heel erg fijn! Ik had het expres niet tegen mijn moeder verteld want die had mn ticket gelijk geannuleerd. Ik moest beloven dat ik daar bleef. Toen ik eenmaal thuis was, was ze toch wel heel erg blij dat ik er was. Net als mijn vader en zusje. De afgelopen dagen heb ik vooral veel vrienden en vriendinnen weer gezien. Ik heb alweer in de file gestaan, vertraging gehad met de trein, en wat me vooral opvalt is het verschil in mentaliteit van de mensen. Wat zijn die Australiers toch eigenlijk ontzettend aardig en vriendelijk. Nee, klaar om me weer volledig op het Nederlandse leven te storten ben ik nog lang niet.

Voor nu dus even stilte, maar over een paar maandjes zal ik jullie weer meenemen in mijn avonturen. Tot dan!

XOXO

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Duikmaatje:
    12 januari 2017
    Hoi cheyen, wat een beroerd bericht,
    Heel veel sterkte thuis voor jullie allen. En mocht je ergens toch nog zin krijgen in een duik in het koude kikkerlandwater dan sta ik voor je klaar!
  2. Andy Karsseboom:
    12 januari 2017
    Toch wel fijn dat je thuis bent, schat. Dan nog een belofte: je gaat wel terug om je reis af te maken! ❤
  3. Mariëtte Hanssen:
    13 januari 2017
    Het is net of ik je een beetje ken door deze blog. Ik denk inderdaad dat jullie vrienden voor het leven zullen blijven. Heel veel sterkte met je moeder
    Groetjes Mariëtte (de moeder van Talisa)