Back on the road again!

7 november 2016 - Darwin, Australië

Hi lieve Nederlanders!

Daar ben ik weer. Na een wat heftig verhaal de laatste keer zal dit verhaaltje jullie geen hartverzakking veroorzaken. Ik heb gisteren mijn laatste werkdag gehad! :D 6 weken geleden ben ik begonnen bij the milk bar en heb echt ontzettend leuke weken gehad. Ga de meiden daar zeker missen. Maar ik heb zoveel zin om weer verder te reizen en nieuwe mooie dingen te gaan zien en meemaken. Kan echt niet wachten. Na mijn op z'n zachts gezegd wat minder leuke ervaring met Jacey (the jeep) heb ik helaas geen andere auto kunnen vinden. Wel op zoek gegaan maar het kost zo ontzettend veel tijd en moeite, op een gegeven moment was ik er een beetje klaar mee. Ik heb nu voor relocation gekozen. Dat houdt in dat je een camper/auto/iets op 4 wielen van A naar B moet rijden. Goedkoper voor het bedrijf en een super goede manier voor mij om in Alice Springs te komen. Morgen, dinsdag 8 november, vertrek ik. Jeeeeeeej!! Darwin was een leuke stad maar echt heel veel was er niet te doen. Prima dus als je 5 tot 6 dagen per week werkte. Af en toe een feestje, maar niet te vaak want geloof me, werken met een kater en 2 uur slaap is geen goed idee. Vooral als er ook nog is een cruise met 3000 mensen die dag aankomt. Ach ja, ik heb het overleeft, ik ben nog jong. Maar om terug te komen op relocation..morgen vertrek ik dus! Uiteraard gaat me lieve reisgenootje Talisa met me mee! Ik heb na de slechte ervaring met meeliften toch ervoor gekozen weer een bericht op Facebook te plaatsen dat ik twee vrije stoelen over heb in de camper maar tot nu toe weinig leuke reacties gehad. Ik denk dat we gewoon lekker met z'n tweetjes gaan. Het is 1500 km rijden. Ja vanuit Nederland zit je dan in Kroatië ik weet t. Moet je nagaan hoe groot Australië is. En dan zitten we nog maar in het midden. Daarna wil ik door naar Cairns en ik schrok me dood hoe lang dat duurt. Van Alice Springs naar  Cairns: 2.400 km. 1 dag en 3 uur. Het is maar goed dat ik van auto rijden houd. Zie je me al gaan trouwens, zo'n klein meisje in een grote camper.. Ik kwam al nauwelijks boven m'n smart uit laat staan zo'n groot ding. Ach ja gelukkig kan de stoel op kleine mensen stand gezet worden. Vandaag heb ik nog een dagje vrij en kan ik alles een beetje voorbereiden. Kleren wassen, tas weer inpakken en ik moet nog even een zonnebril en normale bril halen. M'n zonnebril is helaas gesneuveld. Tenminste, dat denk ik. Ik ben hem kwijt en kan hem echt nergens vinden. Ja mam, het is nog steeds een zooitje bij me haha. Maar ik ben dus bang dat de hond hem opgevreten heeft omdat ik hem buiten heb laten liggen. Ik zou anders echt niet weten waar hij is. Je moet niks buiten laten liggen want de hond die hier woont vreet letterlijk alles op. Naja, ik wilde toch nog even langs specsavers voor een normale bril op sterkte dus ga ik gelijk maar op zoek naar een nieuwe zonnebril. Ik heb trouwens het online shoppen ook uitgevonden hier. Probleem is alleen dat het er nog steeds niet is terwijl het afgelopen donderdag al hier had moeten zijn. Nou ja weten we dat ook weer. 1 keer en nooit meer.

Ik heb trouwens nog best wel veel leuke dingen gedaan hier op m'n paar vrije dagen die ik had. Ik ben naar litchfield geweest. Een nationaal park met watervallen waar wel echt water uit kwam. Je kon hier ook heerlijk zwemmen. Na litchfield zijn we naar berry springs gegaan. Hier was ik al een keertje geweest maar Talisa nog niet en we kwamen er toch langs op de terugweg, dus hadden we daar nog even een duik genomen in de lagoons. Beetje eng was wel dat de dag erna het park gesloten was vanwege een gespotte gevaarlijke krokodil. Die er dus waarschijnlijk ook al zat toen wij er waren. Maar al m'n armen en benen zitten er nog aan, dus geen zorgen. Vorige week zaterdag zijn we naar de Adelaide river gereden om daar een krokodillen tour te doen. Het was de eerste keer in m'n leven dat ik een wilde krokodil zag, zoooo gaaf! Het was een boot tour waarbij de guide vlees boven het water hield zodat de krokodillen hierop afkwamen en uit het water sprongen. Ze waren heel dichtbij maar het was echt een ontzettend leuke ervaring. Verder ging het allemaal z'n gangetje hier de afgelopen weken. Ik heb lekker geld verdiend om de komende maanden weer uit te kunnen geven aan leuke dingen. Ik kan niet wachten! Ik zal waarschijnlijk weer wat vaker een verhaaltje op m'n blog zetten nu ik weer ga reizen. Maar nu eerst: Alice Springs!

XOXO

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Andy Karsseboom:
    7 november 2016
    Je gaf Kenzo ook altijd al de schuld dat hij alles van jou liet verdwijnen.... :-)
    Online bestellen in Australië? In Nederland duurt het vaak 3 dagen voordat het bezorgd wordt; Australië is 185x groter dan Nederland. Als je terug bent in Nederland wordt het denk ik bezorgd.
    Fijn te lezen dat jullie samen verder reizen en het land weer gaan verkennen. Doe lekker rustig aan en geniet van ervan.
    2.400 km kan in theorie in 24 uur; inclusief 2 uurtjes slapen in de berm maar ik zou het je niet aanraden. Maarrrr......... jullie sliepen heerlijk op de achterbank.
    xxx Hou van je xxx
  2. Saskia Jansen:
    7 november 2016
    Hoi lievie daar in dat grote Kangaroo land , je bent een echte stoere meid !!
    Leuk dat je een reisgenote hebt, want alleen reizen dan ga je opeens in je zelf l....llen hi hi. Wij hoorde van je ouders dat je goed bezig bent, nou wij weten dat jij niet over 1 nacht ijs gaat . Is het daar nu lekker warm ? ik begreep van wel als je in een lagoon gaat zwemmen. Wij hebben in 2014 in Brazil ook krokodillen van dichtbij mogen ontmoeten, ze kunnen als een formule 1 car uit het water schieten om een snakevis die ik had gevangen op te vreten, je begrijpt dat onze gids dat visje mocht voeren, nou die was er niet opbedacht en sprong met een noodgang achteruit en liet de vis gauw vallen.
    Wij gaan je reis verslag volgen.Geniet met z'n tweetjes en zoals iedere moeder zou zeggen... take care !! Groetjes Fons en Saskia
  3. Marlinda:
    7 november 2016
    Super leuk weer om te lezen en wat gaaf dat je met de camper gaat reizen. Stoer hoor! Je geniet volop en dat moet je ook zeker blijven doen!!! Enjoy! Xxx
  4. Annemie Uiting:
    10 november 2016
    Ha Cheyen.
    Wij vernamen van je ouders dat je deze reis maakt. Wat tof! Je krijgt er veel levens ervaring mee. Wij wensen je heel veel plezier en veilige kilometers en dat je betrouwbare mensen ontmoet. Fijne reis gewenst.
    Groetjes uit een regenachtig Limburg.
    (Venlo ) Doei!!
  5. Lucia Vroling:
    13 november 2016
    Stoer hoor! Zo´n klein vrouwpersoon achter het stuur van een camper.
    Geniet ervan. Wij genieten van jouw verhalen.